اسلام تسکت

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

نظر مراجع تقلید در این زمینه متفاوت است؛برخی تمام محصول را متلعق به مالک بذر دانسته[1] و برخی آن را متعلق به کسی می‌دانند که آن را کاشته است، ولی او باید قیمت بذر را به نرخ روز به مالکش بدهد. [2]گروهی نیز معتقدند مالک بذر مخیر است که قیمت بذر را مطالبه کند و محصول براى غاصب باشد و یا محصول را مطالبه کند و مزد زحمت او را بدهد. [3] ضمائم:پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[4]حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):مغصوب منه مخیر است قیمت دانه را مطالبه کند و محصول براى غاصب باشد یا محصول را مطالبه کند.حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظل اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 29 مهر 1395 ساعت: 13:56

اولا: آنچه در منابع دینی آمده، این است که نور وجود پیامبر اسلام(ص) بر تمام مخلوقات تقدم دارد، و مقصود از تقدم وجود نوری این است که همه موجودات این عالم دارای دو وجود هستند، یک وجود علمی در نزد خداوند که از آن به وجود نوری تعبیر می‌کنند؛ دوم وجود عینی مانند وجود در عالم ماده برای موجودات مادی. وجود نوری پیامبر اکرم (ص) در آن وجود علمی به دلیل جامعیت و برتری، قبل از همۀ موجودات و واسطه برای تحقق وجود نوری و به تبع آن واسطۀ در وجود عینی بقیۀ موجودات است، اما وجود عینی و مادی پیامبر(ص) روشن است که بعد از وجود مادی و عینی از حضرت آدم است، بلکه از این جهت وجود حض اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : با توجه به انگلیسی,با توجه به اینکه به انگلیسی,با توجه به اینکه,با توجه به,با توجه به در انگلیسی,تغذیه با توجه به گروه خونی,رژیم با توجه به گروه خونی,فال با توجه به تاریخ تولد,ازدواج با توجه به ماه تولد,لاغری با توجه به گروه خونی, نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 27 مهر 1395 ساعت: 23:02

مراجع تقلید در این‌باره می‌گویند:در روز عید قربان، اولین عمل واجب بر حج‌گزاران، رمی جمره عقبه است،[1] ولی بانوان و کسانى که از رمى در روز عذر دارند، مى‌توانند در هر وقت شب [قبل] رمى کنند.[2]حال اگر شب قبل رمی را انجام نداده و در روز نیز معذور بودند، رمى در شب بعد کافى نیست و باید برای رمی در روز نایب بگیرند.[3] [1]. محمودى، محمد رضا، مناسک حج (محشّٰى)، ص 469، س 992، تهران، نشر مشعر، ویرایش‌جدید، 1429ق. [2]. آیت الله مکارم شیرازی: (و فرق نمى‌کند در شب قبل یا شب بعد). [3]. همان، ص 473، س 997. اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : منار رمی جمرات در مشهد مقدس,رمی جمرات در مشهد,رمی جمرات در قرآن,رمي جمرات در حج,منار رمی جمرات در مکه,فلسفه رمی جمرات در حج, نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 210 تاريخ : يکشنبه 25 مهر 1395 ساعت: 11:05

روایت مورد پرسش چنین است: «استعینوا علیهن بالعری‏ فإن إحداهن إذا کثرت ثیابها و حسنت زینتها أعجبها الخروج‏»؛از بی‌لباسى براى نگهدارى زنان کمک جوئید؛ زیرا زن وقتى لباس فراوان و زینت کامل دارد، مایل به بیرون رفتن است.عین این عبارت[1] و یا عباراتی مشابه با آن[2] در برخی کتب به پیامبر اسلام(ص) نسبت داده شده است، اما پاره‌ای از منابع نیز آن را سخنی از خلیفه دوم عمر بن خطاب می‌دانند.[3]به هر حال با فرض پذیرش این حدیث، نباید آن را به بی‌لباسی مطلق معنا کرد، بلکه معنایش این است؛ زنانی را که تمایل بیش از اندازه و غیر منطقی به خروج از منزل دارند، می‌توان با خودد اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 169 تاريخ : شنبه 24 مهر 1395 ساعت: 9:47

کهن‌ترین منبعی که این روایت در آن نقل شده، «أمالی» شیخ صدوق(م 381ق) است؛ ترجمه این روایت به شرح زیر است:امیر المؤمنین على(ع) براى انجام کارى به مکه آمد. عربى بادیه‌نشین را دید که به پرده‌هاى کعبه آویخته و می‌گوید: اى صاحب خانه! این خانه خانه تو و این میهمان میهمان تو است، و هر میزبانى باید از میهمان خود پذیرایى کند. پروردگارا! امشب پذیرایى از مرا آمرزش من قرار ده. امیر المؤمنین به یاران خود فرمود: «آیا سخن این اعرابی را شنیدید؟» گفتند: آرى. فرمود: «خداوند گرامی‌تر از آن است که خواسته میهمانش را بر نیاورد».حضرتشان شب دوم نیز همان فرد را دید که به رکن کعبه اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : آیا امام علی علم غیب داشت,ایا امام علی علم غیب دارد, نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 197 تاريخ : شنبه 24 مهر 1395 ساعت: 9:47

می‌دانیم که ایران؛ یکی از دو قدرت بزرگ جهان در دوران ظهور اسلام بود. زمان پیامبر اسلام(ص) تنها بخشی از ایران که بحرین نامیده می‌شد؛ با صلح، به مسلمانان ملحق شد. بحرین، برخلاف امروزه که تنها به که کشوری جزیره‌ای و با وسعت محدود گفته می‌شود؛ در زمان پیامبر(ص) به مجموعه وسیعی از سرزمین‌های بین بصره و عمان اطلاق می‌شد.[1] بحرین در اصطلاح آن روز، بخش جنوبی خلیج فارس بود که در شرق به عمان، در شمال به بصره و در جنوب به یمن متصل می‌شد و مناطق مهمی؛ مانند قطیف، هجر، عسیر و إحساء را شامل می‌شد.[2] این سرزمین تحت نفوذ حکومت ایران بود و به عبارتی جزئی از ایران به ح اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : بحرین در زمان,بحرین در زمان رضا,واگذاری بحرین در زمان,بحرين زمان,بحرین زمان شاه, نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 19 مهر 1395 ساعت: 9:56

در این آیه شریفه می‌خوانیم: «وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمین»‏؛[1] [به خاطر آورید] هنگامى که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونى آزمود. و او به خوبى از عهده این آزمایش‌ها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشواى مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من [نیز امامانى قرار بده!]» خداوند فرمود: «پیمان من، به ستمکاران نمی‌رسد! [و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند، شایسته این مقامند]».برخی از ان اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : امامت در آیه 124 بقره,امامت در آیه 124 سوره بقره, نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 13 مهر 1395 ساعت: 6:09

نظر مشهور فقها بر این است که مالی که خمس آن داده شده است دیگر هرچه سال بر آن بگذرد مشمول خمس نمی‌شود. مشابه این حکم در زکات غلات اربعه هم در نظر گرفته شده است. لیکن در مورد زکات نقدین نظر مشهور بر خلاف این است و مادامی که مقدار طلا و نقره از نصاب بیشتر باشد باید زکات آن هر سال پرداخت گردد. علت این تفاوت چیست؟ آیا دلیل عقلی برای آن وجود دارد یا از روایات این طور برداشت می‌شود؟  
 
 

اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 13 مهر 1395 ساعت: 6:09

در عبارت «اشهد انّ محمّداً رسول الله»، گواهى به نبوت رسول اکرم(ص) داده می‌شود. هر چند در این عبارت مقصود، مصداق نبی؛ یعنی فردی از پیامبران الهی، می‌باشد، ولی این حقیقت جدای از اصل نبوت نیست؛ چون گواهی به مقوله اثباتی بدون در نظر گرفتن مقام ثبوتی معنا ندارد؛ یعنی درست نیست کسی بگوید که من اصل نبوت را قبول دارم، اما در خارج نبوت حضرت محمد(ص) را نمی‌پذیرم. از این‌رو؛ کسی که اصل و حقیقت نبوت را پذیرفت، باید نبوت تمام پیامبران را بپذیرد. بنابراین، طبق تعریف مشهور از اصول دین،[1] اصل نبوت از اصول دین است و عبارت «اشهد انّ محمّداً رسول الله»، در مقام اثبات ب اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 12 مهر 1395 ساعت: 15:19

1. حرف زدن بین اجزاى اذان و اقامه مکروه است [مگر ذکر خدا] و اگر در بین اقامه باشد اعاده‌ آن، مستحب است. البته اگر حرف زدن بین اذان و اقامه خیلى طول کشد، به طوری‌که صورت آنها به هم خورد، [موجب باطل شدن اذان و اقامه شده و] لازم است دوباره از سر گرفته شود.[1]2. بین اذان و اقامه نباید فاصله شود و اگر این فاصله به قدرى باشد که اذانى را که گفته شده [در عرف] اذان این اقامه به شمار نیاورند، مستحب است دوباره اذان و اقامه را بگوید. همچنین اگر بین اذان و اقامه و نماز به قدرى فاصله شود که اذان و اقامۀ آن نماز شمرده نشود، مستحب است دوباره براى آن نماز، اذان و اقامه بگوید.[2] اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 217 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 3:50

امیرالمؤمنین علی(ع) قضاوت‌های بسیاری داشت که تعدادی از آنها با سندهای قوی و ضعیف – و یا حتی بدون سند - در منابع تاریخی و روایی نقل شده است. یکی از این قضاوت‌ها از عمار بن یاسر چنین نقل شده است:روزی حضرتشان در دارالقضا قضاوت می‌کردند، در همان حال مردی به نام صفوان بن اکحل بلند شد و گفت: من از شیعیان شما هستم ولی گناهانی کرده‌ام و می‌خواهم در همین دنیا مرا پاک کنی تا در آخرت گناهى به همراه نداشته باشم! امام(ع) فرمودند: «مرا از بزرگ‌ترین گناهت باخبر کن». گفت: بزرگ‌ترین گناهم لواط با کودکان بود. امام(ع) به او فرمودند: «یکی از این سه مجازات را انتخاب کن تا اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 158 تاريخ : شنبه 10 مهر 1395 ساعت: 12:05

1. ابوالحسن سَریّ بن المُغَلَّس السَقَطی(م 251 یا 253ق) معروف به «سری سقطی» عارف و صوفی قرن سوم قمری متولد بغداد بود و در ابتدا سقط‌فروشی(خُرده‌فروش) می‌کرد؛ لذا به این لقب معروف گردیده است. وی استاد و مرید اکثر عرفای بغداد و دایی جنید بغدادی و از شاگردان و مریدان معروف کرخی بود.[1]اکثر صوفیان که از طبقه دوم به حساب می‌آیند، به نوعی خود را به وی منتسب می‌نمایند. برخی متأخران درباره او گفته‌اند که ادراک فیض خدمت و شرفیابى‏ امام جواد(ع) و امام هادی(ع) را داشته است.[2] اما علاوه بر این که در منابع قدیمی تراجم عرفانی و صوفیه؛ مانند «طبقات الصوفیة» سلمی(م 412ق) و اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 8 مهر 1395 ساعت: 8:01

در روایات شیعی به این موضوع اشاره‌ای نشده است، اما «ازرقى»(متوفای 250ق) در کتاب «أخبار مکة و ما جاء فیها من الآثار» - که احتمالاً قدیمی‌ترین کتاب در دسترسی است که ویژه اخبار مکه نگاشته شده است- در باب «ما جاء فی ذکر بناء قریش الکعبة فی الجاهلیة» روایاتی را نقل کرده است که: در کعبه تصویرها و تمثال‌هایى وجود داشت؛ از جمله تمثال حضرت عیسى(ع) و مادرش حضرت مریم(س) که عیسی در دامن مادر نشسته بود.[1] وضع کعبه بدین صورت بود تا این‌که سرانجام رسول خدا(ص) در سال فتح مکه؛ یعنى سال هشتم هجرى، به مکه وارد گردیدند و دستور دادند که کلیه بت‌هاى موجود در کعبه منهدم گردد. ر اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 6 مهر 1395 ساعت: 18:40

جنگ بدر نخستین غزوه رسول خدا(ص) بود که در هفدهم رمضان سال دوم هجری روى داد. در این نبرد که به شکست سنگین مشرکان انجامید، چهارده تن از مسلمانان به شهادت رسیده و تعداد کشتگان مشرکان مانند اسیرانشان هفتاد نفر بود.‏[1]پس از این‌که جنگ به پایان رسید، پیامبر(ص) دستور داد تا کشتگان‏ قریش را در یکى از چاه‌هاى متروک بدر ریختند. سپس حضرت در کنار چاه ایستاد و یکایک کشتگان را صدا زد و فرمود: «اى عتبة بن ربیعه، اى شیبة بن ربیعه، اى امیة بن خلف، اى ابوجهل بن هشام، آیا وعده پروردگار خویش را راست یافتید؟ من که وعده پروردگارم را راست و حق یافتم. چه بد قومى بودید شما براى اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 203 تاريخ : پنجشنبه 1 مهر 1395 ساعت: 17:13

ابتدا باید گفت که انجام همزمان اطعام و تلاوت قرآن امکان‌پذیر است؛ زیرا انسان مؤمن در همان حالی‌که به تهیه مقدمات اطعام می‌پردازد، می‌تواند قرآن را نیز تلاوت کرده و پاداش آن را به مردگان هدیه کند. با این وجود، نکات ذیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد:1. سیر کردن گرسنه، بویژه زمانی که او در معرض مرگ و یا ضرر جدی است از واجبات است و تلاوت قرآن از مستحبات.2. فرد مؤمنی که قرآن را تلاوت می‌کند اما در مورد سیرکردن گرسنگان بی‌تفاوت است در حقیقت به توصیه‌های قرآن عمل نکرده و چنین تلاوتی نیز از پاداش کامل برخوردار نیست.3. روایاتی نیز وجود دارد که سیرکردن گرسنگان اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 230 تاريخ : پنجشنبه 1 مهر 1395 ساعت: 17:13